dagen

hejsan ! 
förlåt för dålig upptadering idag igen  , men har vart skit busy. 

 Imorse var ju planerna att vara med sara . Men de sprack , för hon svara inte och så.
 Sen så vid tolv började jag fundera ut och vara med nån annan. och då blev det sofia !
och hon ville följa med ut och sälja jultidingar

och jag har ju bestämt mej för att sälja jultidningar. Och varför ? jo för att både jag och andra tjänar på det
. Och jag kunde inte välja vilket förlag jag skulle välja mellan. ,
jag ville hjälpa utrotningshotade djur, och i år syftar man på orangutangerna.
På nio år tror jag , har man fått ihop 36 miljoner kronor. tänk vad mycket pengar !
men jag vill också sälja för fem förlag, dels för jag har sålt där förut och det är jättebra ,
och det finns mycket barn grejer böcker och filmer, och i panda finns det nästan bara typ
 porslin, godis och såna saker.  och i år så bygger man en barnby i burundi. Där barnen inte har det så bra.
OCh sen så förra året, då jag oxå sålde så  byggdes det en barnby i fillipinerna.

 Vad kan inte bli bättre ?
så jag valde att sälja för båda. plus att jag kan ju få pengar eller grejer.
under åren jag har sålt har jag fått :
 en elsparkcykel, en radio, sumodräkter, nån vulkan grej , en typ buslåda, en kamera lite pengar. mm
så ja tycker lugnt att det är värt det !
 och jaa idag har jag fått ihop 1500 kr ,
vilket då får jag ut runt 600 kr, och nån liten sak typ :P men ska sälja mer nån annan dag med  .

Sen så har jag varit med ida och sofia och helena. Vi hade de skoj , var med min lillebror ,sålde tidningar och klpte lite godis :D jaa ... Och ikväll blire bara ta de lugnt! Hoppas ni har haft en bra dag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0